.:: SNOWBOARD SITE ::.

 
 

 

 
:: Strona główna
:: Galeria
:: Artykuły
:: Snowparki
:: Linki
:: Szkoła
:: Urazy
:: Sklepy
:: Fotografia
:: Tricki
:: Filmy
:: Prasa
:: Sprzęt
:: Historia Snowbardu

:: Gdzie na dechę?
:: Sprawy techniczne
:: Pod ręką
:: ABC Snowboardu
:: Ubezpiecz się
:: Konstrukcja deski
:: Dobór deski
:: Rozgrzewka
:: Bezpieczeństwo
:: Gra Online


Top 100 Skateboarding Sites

:: ABC Snowboardu
A

AIR - skok zarówno na pipe, jak i na stoku
ASYMETRICAL - asymetryczna budowa deski
ALPIN - odmiana snowboardingu, jazda po twardym stoku na desce z twardymi wiązaniami i w twardych butach

B

BACK FLIP - salto do tyłu
BACKSIDE - pojecie określające tylną krawędź deski (od strony pięty) obciążana przy skrętach i skokach
BAIL - kontrolowany upadek
BANK - bardzo płaskie ściany pipe'u, na których nie można już wykonać skoków
BLUNT - zatrzymanie się na krawędzi pipe'u
BONE - styl skoku, w którym jedna noga jest podkurczona, a druga wyprostowana
BUCKLE - klamra w wiązaniach miękkich

C

CAMBER - wypukłość deski
CANTING - metalowy lub plastikowy klin, który jest umieszczany pod wiązaniem w celu zmiany kata ich pochylenia
CARVE - jazda na krawędziach
CONTEST - zawody snowboardowe
COPING - rampa, górna krawędź pipe'u
CORE - rdzeń deski
CRUISE - spokojna jazda
CUT - zawodnicy, którzy podczas zawodów wchodzą do finału (16 lub 8)

D

DESASTER - ewolucja, w czasie której zawodnik kładzie deskę na krawędzi pipe'u
DOWNHILL - zjazd
DROP IN - określenie zawodnika, który będzie jako następny jechał na pipe


E

EDGE - krawędź
EDGE GRIP - zdolność deski do wykonywania skrętu
ENTRY JUMP - pierwszy skok w pipe

F

FAKIE - jazda tyłem
FALL LINE - najkrótsza linia pomiędzy najwyższym i najniższym punktem na stoku
FUN BOX - sztuczne wzniesienie, skocznia z podjazdami z kilku stron
FLAT - płaska powierzchnia pomiędzy ścianami pipe'u
FLEX - regulowany kat pomiędzy wiązaniem w desce a butem
FLOAT - daleki, plaski skok
FLIP - salto
FREECURVE - odmiana freeridingu zorientowana bardziej na jazdę na krawędziach
FREERIDE - odmiana snowboardingu, jazda dowolna, wykorzystywanie wszystkich możliwości ukształtowania terenu
FREESTYLE - odmiana snowboardingu zorientowana bardziej na skoki, miękkie wiązania i buty, jazda w pipe, snowparku lub w puchu
FRONTLOOP - salto w przód
FRONTSIDE - pojęcie określające przednią krawędź deski (od strony palców) obciążana podczas skrętów i skoków
FTIFFIE - skok, w którym obie nogi są wyprostowane, a tylna ręka trzyma przednia krawędź

G

GOOFY - prawa noga z przodu deski
GRAB - chwyt deski podczas skoku
GRID - ześlizgiwanie się razem z wierzchnia warstwa śniegu

H

HALFPIPE - rynna śnieżna
HANDPLANT - grupa ewolucji, w których zawodnik opiera ręce o rampę pipe'u, a głowa jest poniżej deski
HARDCORE - jazda w trudnych warunkach
HARD BOOT - but twardy
HIGH TOP BINDINGS - trzyklamrowe wiązanie miękkie stosowane w freeridingu
HIGH BACK - wysoki tył w wiązaniu miękkim
HIKING - piesza wspinaczka ze snowboardem
HIP - dwa quarterpipe'y lub banki stojące jeden po drugim

I

INDY - ewolucja, w której tylna ręka przechodząc pod kolanem i między nogami chwyta przednią krawędź deski
INSERT - metalowe nagwintowane gniazda służące do przykręcenia wiązań
INVERTED AIRS - ewolucje, w których głowa jest poniżej deski

J

JUDGES - sędziowie
JUMPS - skoki

K

KANT - metalowa krawędź deski
KRAWĘDŹ EFEKTYWNA - odcinek stykający się ze śniegiem
KICK - podgięcie deski
KICKER - sztuczna lub naturalna skocznia

L

LATE - ewolucja wykonana z opóźnieniem
LEASH - pasek mocujący
LIFTING - pochylenie wiązania podnoszące tył buta
LOCAL - miejscowy

M

MC TWIST - ewolucja, w której zawodnik wykonuje obrót zarówno w pionie, jak i w poziomie
MELON GRAB - przednia ręka przechodząc między nogami chwyta za krawędź tylną
METHOD AIR - ewolucja, w której zawodnik rozkłada ręce w poziomie, przednia ręka chwyta tylną krawędź tuż przy nosie, a ciało jest wygięte w łuk
MOUNTING ANGLE - kąt montażowy w wiązaniach
MUTE GRAB - ewolucja, w której zawodnik chwyta przednia ręką przednia krawędź

N

NOSE - nos, przód deski
NOSE GRAB - chwyt za przód deski
NOSE KICK - podgięcie nosa

O

OFF THE LIP - ciasne skręty na wale śnieżnym
ONE FOOTER - skoki wykonane z zapiętą tylko jedną nogą

P

P-TEX - materiał, z którego wykonuje się ślizgi
PLATE BINDINGS - wiązania twarde
PLATFORM - górna, szersza część halfpipe'u
POWDER - puch
PRO JUMP - skręty w slalomie równoległym
PUSH - skręt przyspieszający z dociążeniem przy najedzie na ścianę pipe'u

Q

QUARTER PIPE - połowa pipe'u

R

RAD - ostro, radykalnie
RAMP - skocznia
REGULAR - lewa noga z przodu deski
REVERT - po wykonaniu pełnego obrotu zawodnik obraca się dodatkowo o 180 stopni, po czym jazda odbywa się tyłem
RAIL - sztuczna poręcz używana do wykonywania ewolucji
RIP - ostra szybka jazda
ROUNDTAIL - zaokrąglony tył deski freestylowej

S

SANDWICH CONSTRUCTION - warstwowa budowa deski z rdzeniem drewnianym
SCOOP - podgięcie przodu deski
SESSION - jazda w grupie
SCHELL BINDINGS - wiązania do butów miękkich
SIDEWALK - platforma
SLAM - upadek niekontrolowany
SKATCHY - jazda na granicy upadku
SLIDE - ślizganie się
SLUSH - firn
SNAKE - wchodzić na krzywego do kolejki
SOFT BINDINGS - miękkie wiązania
SOFT BOOTS - miękki but
SPEED - szybkość
SPIN - obrót
SPINE - połączenie między tylnymi ścianami dwóch halfpipe'ów
STALL - jak najdłuższe zatrzymanie podczas wykonywania ewolucji
STICK - deska lub lądowanie po trudnej ewolucji
STANCE ANGLE - kąt, pod którym umieszczone są wiązania w stosunku do osi deski
STYLE - styl indywidualny
SWITCHFOOT - jazda tyłem
SWITCHSTANCE - jazda normalna
SWALLOWTAIL - zakończenie deski - jaskółczy ogon
STALEFISH - ewolucja, w której zawodnik chwyta ręką, między nogami tylną krawędź

T

TAIL - tył deski
TAILKICK - podgięcie tylu
TAIL GRAB - zawodnik podczas skoku chwyta tył deski
TALIA - różnica pomiędzy najwęższą a najszerszą częścią deski
TOP SHEET - wierzchnia warstwa deski
TORSIONAL FLEX - "skręcanie się" deski
TRACK - ślad pozostający po slalomie
TRANSFER - skok z jednego transition na drugi
TRANSITION - zaokrąglona część ściany pipe'u pomiędzy flat'em a rampą
TUNING - konserwacja deski
TWEAK - obroty w skokach
TWIST - obroty wzdłuż osi podłużnej ciała

V

VERT - pionowa część ściany pipe'u

W

WALL - ściana pipe'u


* Najlepsi producenci desek
:: Hammer
:: Burton
:: Flow
:: Forum
:: Sims
:: Morrow
:: Nitro
:: Santa Cruz
:: Ride
:: Salomon


* Najlepsi producenci wiązań
:: Burton
:: Drake
:: F2
:: Flow
:: Forum
:: Nideker
:: Ride
:: Option
:: Salomon
:: Snow Pro eq

 * Najlepsi producenci butów
:: Burton
:: Blax
:: Control
:: Deeluxe
:: DC Shoes
:: Flow
:: F2
:: Hammer
:: Nitro
:: Head